مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 آبان 1401 ساعت 13:052022-11-19اجتماعي

تشدید حفاظت از درخت کهنسال ارس شهرستانک


معاون میراث فرهنگی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز از تشکیل جلسه ای برای تشدید اقدامات حفاظتی از درخت اُرس کهنسال شهرستانک خبر داد.

- شهباز محمودی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: درخت اُرس شهرستانک به عنوان کهن ترین درخت اُرس ایران به ثبت ملی رسیده است و یکی از نادرترین درختان در ایران است که پس از ثبت ملی حفاظت و نگهداری آن بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

به همین منظور جلسه ای با حضور معاونان اداره کل منابع طبیعی، محیط زیست و مصطفی خوشنویس، یکی از پیشکسوتان و پژوهشگران برجسته حوزه میراث طبیعی در محل معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه به زودی تابلوی معرفی این درخت نیز در محل نصب می شود، گفت: قرار بر این است که این درخت بیش از پیش به مردم معرفی و نسبت به حفاظت و نگهداری آن فرهنگسازی صورت بگیرد.

با توجه به اهمیت نقش مردم در حفاظت از میراث طبیعی به زودی جلسه ای با دهیار و اهالی روستای شهرستانک برگزار می شود تا اهمیت این درخت برای مردم این منطقه جا بیفتد که هرفرد به تنهایی یکی از حافظان این درخت باشد.

معاون میراث فرهنگی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز افزود: تلاش محیط زیست نیز بر این است که درخت اُرس را در محیط زیست به عنو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشدید حفاظت از درخت کهنسال ارس شهرستانک

تشدید حفاظت از درخت کهنسال ارس شهرستانک