مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 آبان 1401 ساعت 15:202022-11-17پزشكي

کمبود آنتی بیوتیک به خاط تجویز های اشتباه است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سیدحیدر محمدی، در اولین سمینار «تصمیم گیری مبتنی بر شواهد، بررسی چالش های دارویی در اقتصاد سلامت و ارائه راهکار ها برای آن» که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد، - رییس سازمان غذا و دارو به مصرف غیرمنطقی آنتی بیوتیک ها در کشور اشاره کرد و گفت: در زمینه آنتی بیوتیک تجویز اشتباه صورت می گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سیدحیدر محمدی، در اولین سمینار تصمیم گیری مبتنی بر شواهد، بررسی چالش های دارویی در اقتصاد سلامت و ارائه راهکار ها برای آن که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد، افزود: مردم باید از نحوه و میزان مصرف دارو ها آگاه باشند که این موضوع هم بیانگر اهمیت آموزش سلامت است.

وی با اشاره به اینکه تجویز و مصرف آنتی بیوتیک ها تبدیل به یک چالش شده است، ادامه داد: خیلی از مردم نمی دانند تجویز دارو درست بوده یا خیر و برخی هم به دلیل تب کمبود دارو در حال دپوی آنتی بیوتیک هستند و نمی دانند این کار چه تبعاتی ممکن است ایجاد کند.

رییس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: ما در حوزه آموزش، بنر های تبلیغاتی با محوریت تجویز و مصرف منطقی دارو را تولید و عرضه کرده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود آنتی بیوتیک به خاط تجویز های اشتباه است

کمبود آنتی بیوتیک به خاط تجویز های اشتباه است