مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 آبان 1401 ساعت 13:302022-11-17پزشكي

کمبود آنتی بیوتیک به خاط تجویزهای اشتباه است


رییس سازمان غذا و دارو به مصرف غیرمنطقی آنتی بیوتیک ها در کشور اشاره کرد و گفت: در زمینه آنتی بیوتیک تجویز اشتباه صورت می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزای مهر، سیدحیدر محمدی، در اولین سمینار تصمیم گیری مبتنی بر شواهد، بررسی چالش های دارویی در اقتصاد سلامت و ارائه راهکارها برای آن که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد، افزود: مردم باید از نحوه و میزان مصرف داروها آگاه باشند که این موضوع هم بیانگر اهمیت آموزش سلامت است.

وی با اشاره به اینکه تجویز و مصرف آنتی بیوتیک ها تبدیل به یک چالش شده است، ادامه داد: خیلی از مردم نمی دانند تجویز دارو درست بوده یا خیر و برخی هم به دلیل تب کمبود دارو در حال دپوی آنتی بیوتیک هستند و نمی دانند این کار چه تبعاتی ممکن است ایجاد کند.

رییس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: ما در حوزه آموزش، بنرهای تبلیغاتی با محوریت تجویز و مصرف منطقی دارو را تولید و عرضه کرده ایم.

در عین حال دوره هایی در مدارس برای آموزش داشته ایم.

یکی از مشکلات ما این است که قیمت تبلیغات در صدا و سیما خیلی بالا است و باید این نگاه مادی اصلاح شود تا آموزش سلامت از این طریق تسهیل شود.

وی با اشاره به اصلاح الگوی مصرف فرآورده های سلامت، گفت: این موضوع در مراکز درمانی پیگیری شد که این مهم در برخی اقلام دارویی مانند آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود آنتی بیوتیک به خاط تجویزهای اشتباه است

کمبود آنتی بیوتیک به خاط تجویزهای اشتباه است