مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 آبان 1401 ساعت 08:002022-11-17فرهنگي

رزمایش سازهای کوک اقوام/ مانایی موسیقی نواحی ایران نمایان شد


پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در گرگان نمایشی از مانایی موسیقی اقوام ایران زمین است که با سازهای کوک هنرمندان، زمینه گسترش بیشتر این موسیقی در جامعه فراهم می شود.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: سرزمین پهناور جمهوری اسلامی ایران به سبب حضور اقوام و فرهنگ های متفاوت از میراث های معنوی متعددی برخوردار بوده که یکی از این گنجینه های ارزشمند معنوی، موسیقی محلی و نواحی مختلف آن است.

موسیقی های محلی، گنجینه ای است که با تاثیرپذیری از فرهنگ های مختلف ایرانی دارای ساختار و ویژگی های مختلفی بوده و به عنوان بخشی از میراث فرهنگی کشور، علاوه بر جنبه های نشاط و شادابی، پیوستگی عمیقی با شیوه زندگی و معیشت مردم دارد و از مهم ترین اجزای فرهنگ ایرانی محسوب می شود.

در بسیاری از مناطق مختلف کشور توجه ویژه ای به موسیقی شده و این هنر در خون و زندگی مردم جریان دارد به طوری که برای هر یک از مشاغل و فصول مختلف، موسیقی خاصی را اجرا می کنند.

موسیقی نواحی و قومیت های مختلف جایگاهی فاخری نزد ایرانیان داشته و سرمایه عظیم و هنر اصیل به شمار می رود که باید آن را به نسل جوان معرفی کرد.

این ترانه ها و آهنگ ها، سرشار از عشق، مبارزه، عصیان و مرهمی برای دردهای بی پایان اقوام ایران زمین است و هرگز از فرهنگ و تاریخ ایرانی جدا نبوده و جزو تار و پود هنر ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رزمایش سازهای کوک اقوام/ مانایی موسیقی نواحی ایران نمایان شد

رزمایش سازهای کوک اقوام/ مانایی موسیقی نواحی ایران نمایان شد