مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 16:402022-11-16سياسي

کشاورزی منبع محور باید به سمت کشاورزی دانش محور برود


رییس مرکز تحقیقات کشاورزی استان زنجان گفت: کشاورزی منبع محور باید به سمت کشاورزی دانش محور برود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نادر عباسی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد الگوی کشت و ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان زنجان اظهار کرد: مرکز تحقیقات کشاورزی اهدافی همچون انجام پژوهش های بنیادی، آینده پژوهی و تدوین نقشه راه تولید پایدار، آموزش، تولید هسته های اولیه بذری و کمک به مأموریت وزارت متبوع در امنیت غذایی را دنبال می کند.

وی دانش بنیان کردن کردن کشاورزی و بهره گیری از فناوری های نوین را گامی مهم در ارتقای امنیت غذایی خواند و گفت: حفاظت از منابع پایه و تعادل زیست بوم ها، تمرکز بر ارتقای بهره وری و اصلاح الگوی مصرف، افزایش ضریب نفوذ دانش در عرصه های تولیدی، توجه به مدیریت پایدار تولید و ترویج نظام کلان نگر و تفکر سیستمی از رویکردهای کلان این مرکز است.

رییس مرکز تحقیقات کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه رمز بقای هر کشوری در مقوله شامل امنیت غذایی، دفاعی و بهداشتی نهفته است، ابراز کرد: امنیت غذایی زیربنای امنیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی هر کشور بوده و مهمترین حقوق فرد و جامعه محسوب می شود.

عباسی بیان کرد: افزایش روزافزون جمعیت و رشد فزاینده نیاز به غذا، محدود بودن نهاده های کشاورزی، شرایط ناپایدار اقلیمی از جم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزی منبع محور باید به سمت کشاورزی دانش محور برود

کشاورزی منبع محور باید به سمت کشاورزی دانش محور برود