مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 12:452022-11-16اقتصادي

خبر خوب/رفع چالش آب در مریوان، بانه و بیجار


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان با اشاره به تخصیص اعتبارات و اقدامات آبرسانی در کردستان، از رفع چالش آب در شهرستان های مریوان، بانه و بیجار خبر داد.

- آرش آریانژاد مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با اشاره به تنش آبی سال گذشته در شرق مریوان، اظهار کرد: آب شرب شهروندان مریوانی از چاه های عمیق دشت بیلو تأمین می شد و بدلیل برخی مشکلات از سد گاران که چندین سال پیش بهره برداری شده است هیچ بهره وری نداشتیم.

وی تصریح کرد: با پیگیری استاندار در سفر وزیر نیرو به استان، اعتبارات مورد نیاز برای رفع مشکلات این پروژه اختصاص یافت و به موقع تخصیص پیدا کرد و طی اقدامی اثرگذار، 18 کیلومتر خط تاثیرگذار بودند از مدار خارج شدند.

رفع مشکل آب بیجار و مریوان وی در ادامه به کلنگ زنی خط انتقال آب از سد سیازاخ به بیجار در سال گذشته اشاره کرد و گفت: پس از انجام مراحل اداری انتخاب پیمانکار، برای تکمیل این خط، قراردادی بالغ بر 4 هزار میلیارد تومان اعتبار منعقد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان خاطرنشان کرد: انتقال آب به طول 148 کیلومتر از سد سیازاخ به بیجار، احداث تصفیه خانه و انتقال آب به حسن آباد یاسوکند و 130 روستای در مسیر از اقداماتی است که در قالب این طرح عملیاتی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبر خوب/رفع چالش آب در مریوان، بانه و بیجار

خبر خوب/رفع چالش آب در مریوان، بانه و بیجار