مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 آبان 1401 ساعت 21:302022-11-15اقتصادي

تبعات منفی اغتشاشات اخیر بر اقتصاد ایران


دولت سیزدهم در حالی اصلاحات اقتصادی را آغاز کرد که با بدهی های سنگین دولت قبل مواجه بود و در این شرایط اغتشاشات اخیر هم تأثیرات زیادی بر اقتصاد کشور داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا دولت سیزدهم در شرایطی شروع به کار کرد که شاخص های کلان اقتصادی کشور به دلیل ناکارآمدی دولت گذشته برای اداره کشور در شرایط تحریمی، بی برنامگی برای حل مشکلات و کاهش انگیزه مدیران با شیب تندی در حال بدترشدن بود.

رکود تورمی ناشی از استقراض گسترده از و اوکراین مقابله کند و هرگونه اختلالی در حرکت ماشین اقتصادی، آثار زیان باری را بر رشد درآمدهای ملی، گردش مالی و معیشت خانوارها خواهد گذاشت.

اغتشاشات دو ماه گذشته به ویژه در طول مهرماه با ایجاد حس ناامنی در میان جامعه و افزایش بی ثباتی و نااطمینانی ها، قواعد و بنیان های منطقی برای تصمیم گیری مطابق مطلوبیت انتظاری فعالان اقتصادی را تحت تاثیر قرار داده و ریسک گریزی آنها را افزایش داده است.

نمود بیرونی این اختلال در بخش خدمات به صورت عینی قابل مشاهده است.

کاهش خرده فروشی و زیان بخش توزیع کالا و ارائه خدمات تداوم ناامنی حاصل از پراکندگی اغتشاشات در ابتدای ساعات شب در هفته های ابتدایی فصل پاییز، در کنار رفتار تهاجمی برخی از معترضان، پرتاب مواد آتش زا و آسیب به اموال عمومی و خصوصی باعث شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبعات منفی اغتشاشات اخیر بر اقتصاد ایران

تبعات منفی اغتشاشات اخیر بر اقتصاد ایران