مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 آبان 1401 ساعت 14:122022-11-15اقتصادي

مهاجمان ذخایر کیلکای خزر را کاهش دادند


معاون امور صیادان سازمان شیلات ایران از کاهش 22 درصدی صید کیلکا ماهیان دریای خزر خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، رضا عباس پور نادری در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش صید ماهی کلیکا از دریای خزر اظهار کرد: صید کیلکا ماهیان در دریای خزر پس از هجوم گونه مهاجم به دریای خزر در سال های گذشته که باعث کاهش شدید ذخایر ماهیان کیلکا شده بوده، در حال حاضر با معاون امور صید مسؤولانه به ثبات نسبتاً مطلوبی رسیده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 74 فروند شناور در مجموع در فصل صید موفق به صید 20 هزار تن کیلکا شدند که رقم قابل قبولی است، افزود: بر اساس آمار اخذ شده از ابتدای فصل صید در سال جاری تا اوایل آبان ماه امسال، هفت هزار و 947 تن کیلکا در استان های گیلان و مازندران صید شده است.

معاون امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران با بیان اینکه این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 22 درصد کاهش را نشان می دهد که امیدواریم تا پایان سال جبران شود، گفت: امسال 73 فروند شناور کیلکاگیر در استان های مازندران و گیلان به صید اشتغال دارند که بخش عمده صید به استان مازندران اختصاص دارد.

نادری با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد کیلکای صید شده در دریای خزر متاسفانه به تبدیل به پودر ماهی می شود، تصریح کرد: متوسط میزان صید در شبِ هر شناور طی هفت ماه سال جاری حدو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهاجمان ذخایر کیلکای خزر را کاهش دادند

مهاجمان ذخایر کیلکای خزر را کاهش دادند