مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 آبان 1401 ساعت 10:152022-11-15سياسي

مالکان خانه «اقبالیان» باید بنا را حفظ کنند


رییس کمیسیون سرمایه گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر اینکه مالکان خانه «اقبالیان» باید بنا را حفظ کنند، گفت: دستگاه قضا باید نسبت به تخریب این بنا حساسیت نشان دهد و میراث فرهنگی نیز به عنوان متولی موظف است بنا را حفظ کند.

- ایسنا/همدان رییس کمیسیون سرمایه گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر اینکه مالکان خانه اقبالیان باید بنا را حفظ کنند، گفت: دستگاه قضا باید نسبت به تخریب این بنا حساسیت نشان دهد و میراث فرهنگی نیز به عنوان متولی موظف است بنا را حفظ کند.

حمید بادامی نجات در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه خانه اقبالیان بنایی است که توسط مرجع رسمی به ثبت ملی رسیده است، افزود: این بنا واجد ارزش تاریخی است اما مالکان بدون توجه به این موضوع اقدام به تخریب آن کرده اند.

وی ادامه داد: سال گذشته که خبر تخریب خانه اقبالیان رسانه ای شد، با واکنش دغدغه مندان حوزه میراث فرهنگی، جامعه معماری، اصحاب رسانه و هنرمندان سرشناس مواجه شد که همگی نسبت به تخریب بنا ابرازنگرانی می کردند.

بادامی نجات با بیان اینکه براساس قانون، مالکان خانه اقبالیان اجازه ندارند بنای ثبتی را تخریب کنند، اظهار کرد: متأسفانه در ماه های گذشته با وجود مصوبات قانونی و مکاتبات میراث فرهنگی، شهرداری و پلمب خانه، مالک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مالکان خانه «اقبالیان» باید بنا را حفظ کنند

مالکان خانه «اقبالیان» باید بنا را حفظ کنند