مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 آبان 1401 ساعت 08:352022-11-15اقتصادي

ترسیم قواره قانونی برای بلندمرتبه سازی/ گرگان قد می کشد


طرح بلندمرتبه سازی در گرگان باید با لحاظ تمامی ضوابط و پیوست های فرهنگی و اجتماعی بررسی و آثار آن در سیمای شهری، مطالعه شده تا از پیامدهای غیرقابل جبران آن جلوگیری شود.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها- اعظم محبی: با افزایش جمعیت و رشد جوامع بشری ضرورت توسعه مناطق سکونتگاهی در شهر و روستا امری بدیهی و ضروری است که این نیاز در کلانشهرها و شهرهای پرجمعیت مشهودتر از سایر مناطق است.

استمرار مهاجرت به شهرها با هدف اشتغال یا تحصیل در کنار افزایش جمعیت، لزوم توسعه سکونتگاه ها و واحدهای مسکونی را به یکی از وظایف اصلی مدیریت شهری بدل کرده است.

هرچند در بسیاری از مناطق کشور برای گسترش مناطق شهری محدودیت های زیادی وجود ندارد اما در استان های شمالی به دلیل کمبود شدید زمین، این رویه با مشکلات عدیده ای مواجه است.

برای رفع این مشکل راهکارهای متعددی پیش بینی شده اما یکی از مهم ترین راهکارها بلندمرتبه یا مرتفع سازی است که به فراخور شرایط ژئوفیزیکی و ساختمان و بافت خاک براساس چارچوب های خاص انجام می شود.

شهر گرگان دومین شهر بزرگ شمال کشور هم در خصوص تأمین فضا برای ایجاد مراکز سکونتگاهی با محدودیت های بسیاری روبرو بوده که این موضوع خود را در اشکال مختلف همچون رشد قیمت مسکن نمایان ساخته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترسیم قواره قانونی برای بلندمرتبه سازی/ گرگان قد می کشد

ترسیم قواره قانونی برای بلندمرتبه سازی/ گرگان قد می کشد