مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 آبان 1401 ساعت 13:102022-11-14فرهنگي

شنیدن سازهای اقوام ایران در آسمان ایرانِ فرهنگی


مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت فرا رسیدن پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران متنی را منتشر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جشنواره موسیقی نواحی ایران، محمد اله یاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار متنی از برگزاری پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران سخن گفت.

در پیام محمد اله یاری آمده است: پیچش نوای موسیقی نواحی ایران به مرحمت پنجه و حنجره هنرمندان حاضر در صحن این رویداد بزرگ، گنجینه ارزشمند معنوی است که می توانیم چشم بگشاییم و یکی از جلوه های گویا و غنی از تنوع و تکثر فرهنگی که قدمتی به بلندای حضور هویت بخش اقوام ایران کهن دارد را ببینیم و به آن ببالیم.

موسیقی اقوام ایران در طی قرون متمادی روایتگر ایران بزرگ فرهنگی بوده و امید است که در ایران امروز که بیش از هر زمان دیگری روایتگر وحدت است، جشنواره موسیقی نواحی در این دوره چراغی فروزان تر از همیشه داشته باشد و فرصت و امکان مناسبی برای وحدت گفتمانی را به حضور و ظهور برساند.

حضور هنرمندان و پژوهشگران گرانقدر موسیقی نواحی را در پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران ارج می نهم و با قدردانی از دبیر ارجمند جشنواره، سلامت و توفیق همکاران پرتلاشم در دفتر موسیقی، انجمن موسیقی ایران، اداره کل فرهنگ و ارشاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شنیدن سازهای اقوام ایران در آسمان ایرانِ فرهنگی

شنیدن سازهای اقوام ایران در آسمان ایرانِ فرهنگی