مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 آبان 1401 ساعت 12:252022-11-14پزشكي

چگونه از مشکلات گوارشی مصرف آنتی بیوتیک پیشگیری کنیم؟


آیا تا به حال پس از مصرف آنتی بیوتیک درد معده، اسهال یا نفخ را تجربه کرده اید؟ این عوارض جانبی نسبتا رایج است زیرا اکثر آنتی بیوتیک ها می توانند فلور روده را مختل و انواع علائم را ایجاد کند.

- به نقل از هلث مترونیدازول، آنتی بیوتیکی که برای بیماری واژینوز باکتریایی تجویز می شود، می تواند باعث ایجاد حالت تهوع یا حتی سردرد شود و سایر عوارض جانبی آن ممکن است شامل درد معده، کهیر، سرگیجه، تشنج و درد مفاصل باشد.

این داروها به درمان عفونت های باکتریایی کمک می کند اما می تواند به باکتری های خوب در سیستم بدن شما نیز آسیب برساند.

وانکومایسین و سایر آنتی بیوتیک ها نیز می تواند شما را در معرض خطر عفونت های قارچی تهدیدکننده زندگی و عفونت های باکتریایی سیستمیک قرار دهد.

همانطور که مشخص است، این داروها ممکن است با اینترلوکین 17(IL-17A) و سایر سلول های ایمنی در روده انسان تداخل داشته و بر توانایی آن برای مبارزه با پاتوژن ها تاثیر بگذارد.

بنابراین با در نظر گرفتن این موضوع باید در مورد تاثیر آنتی بیوتیک ها بر سلامت دستگاه گوارش و نحوه محافظت از روده خود بیشتر دانست.

یک مقاله مروری در سال 2018 که در مجله مرزها در میکروبیولوژی(Frontiers in Microbiology) منتشر شد، توضیح می دهد که روده انسان خانه تریلیون ها میکروارگانیسم است که هضم، متابولیسم، عملکرد سیستم ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه از مشکلات گوارشی مصرف آنتی بیوتیک پیشگیری کنیم؟

چگونه از مشکلات گوارشی مصرف آنتی بیوتیک پیشگیری کنیم؟