مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 آبان 1401 ساعت 12:252022-11-14پزشكي

نانوحسگری ایمن برای غربالگری مبتلایان به سرطان


پژوهشگران دانشگاه کردستان با هدف ساخت یک حسگر ایمن بسیار حساس برای تشخیص و اندازه گیری نشانگر سرطانی CA19-9 و غربالگری بیماران مبتلا به سرطان های مختلف از جمله لوزالمعده با یکدیگر همکاری کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر عبدالله سلیمی، استاد شیمی تجزیه دانشگاه کردستان و عضو مرکز تحقیقات فناوری نانو با همکاری دیگر محققان این دانشگاه موفق به طراحی یک زیست حسگر شدند که در صنایع پزشکی و مراکز درمانی جهت تشخیص های کلینیکی زودهنگام انواع نشانگرهای مرتبط با بیماری های خاص از جمله سرطان لوزالمعده به کار گرفته می شود.

سلیمی درباره لزوم انجام این طرح و اهداف دنبال شده، گفت: روش نورتابی الکتروشیمیایی (ECL) یکی از روش های بسیار حساس و دقیق در سنجش نشانگرها و مولکول های زیستی بوده و در حال حاضر در آزمایشگاه های تشخیص طبی و کلینیکی به طور گسترده از این روش استفاده می شود.

به کارگیری پروب های جدید با کارایی بالا، از چالش های مهم این روش سنجش است و با توسعه نانوفناوری، نانوساختارهای متفاوت برای اندازه گیری های مبتنی بر ECLبه کار رفته اند.

وی با بیان این که در این تحقیق از راهبردهای مختلف مبتنی بر به کارگیری نانومواد متفاوت و اثر هم افزایی آن ها در کنار همدیگر جهت تقویت سیگنال و بالابردن حساسیت روش اندازه گیری نشانگر سرطانی CA19-9 با پایین ترین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نانوحسگری ایمن برای غربالگری مبتلایان به سرطان

نانوحسگری ایمن برای غربالگری مبتلایان به سرطان