مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 آبان 1401 ساعت 11:102022-11-14پزشكي

رواج تک فرزندی آمار خانه های سالمندان را بالا می برد!


مسئول سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: آمار نرخ تولد و تعداد تشکیل خانواده ها در کشور کاهش و تعداد خانواده های تک فرزند افزایش یافته است.

- شهناز هدایتی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص پدیده تک فرزندی در جامعه امروزی اظهار کرد: تک فرزندان کودکانی هستند که یا خواهر و برادر ندارند یا به فرزندی پذیرفته می شوند.

در جامعه امروزی علاوه بر رواج تک فرزندی، نرخ تولد و اندازه خانواده ها به وضوح کاهش و تعداد خانواده های تک فرزند افزایش یافته است.

وی در ادامه عواملی از قبیل نگرانی برای تامین آینده فرزندان، فراهم کردن موقعیت و امکانات موفقیت بیشتر برای فرزند، شرایط اقتصادی حاکم بر خانواده ها، شاغل بودن والدین، ترس از دست دادن شغل و محدود شدن فعالیت های اجتماعی مادر، ازدواج دیرهنگام، تولد دیرهنگام فرزند اول، تفکر خانواده ها و کوچک شدن محیط خانه و.

را از علل شیوع این پدیده در اجتماع دانست.

هدایتی با اشاره به پیامدهای تک فرزندی از دو بعد خانواده و جامعه گفت: از بعد خانواده ممکن است کودک شما احساس کند که تنهاست، نمی تواند با خواهر یا برادر خود تعامل داشته باشد و در خانه ای که زندگی می کند فضای کودکی وجود ندارد، چون همیشه تعداد بزرگسالان بیشتر از کودکان است و برای بهتر بودن در درس و دیگر فعالیت ها تحت فشار بیشتری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رواج تک فرزندی آمار خانه های سالمندان را بالا می برد!

رواج تک فرزندی آمار خانه های سالمندان را بالا می برد!