مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 آبان 1401 ساعت 07:502022-11-14پزشكي

کرمانشاه 616 بیمار دیالیزی دارد/ دستگاه های دیالیز نو نیاز داریم


مسئول انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان کرمانشاه از وجود 616 بیمار دیالیزی در استان خبر داد و افزود: تاکنون 1750 بیمار هم در استان پیوند کلیه انجام داده اند.

- کرمانشاه 616 بیمار "دیالیزی" دارد/ دستگاه های دیالیز "نو" نیاز داریم ایسنا/کرمانشاه مسئول انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان کرمانشاه از وجود 616 بیمار دیالیزی در استان خبر داد و افزود: تاکنون 1750 بیمار هم در استان پیوند کلیه انجام داده اند.

حسین بیگلری به مناسبت هفته جهانی حمایت از بیماران کلیوی (23 تا 30 آبان) در گفت وگو با ایسنا، تعداد بیماران دیالیزی استان را 616 نفر اعلام و تصریح کرد: تاکنون 1750 نفر نیز در استان پیوند کلیه شده و از دیالیز نجات پیدا کرده اند.

وی با اشاره به دسته بندی بیماران دیالیزی در شمار بیماران خاص گفت: بر همین اساس دیالیز این بیماران بصورت رایگان انجام می گیرد.

بیگلری گفت: همچنین این بیماران با قرار گرفتن در صف پیوند کلیه، در صورتی که کلیه از بیمار مرگ مغزی به آنها پیوند شود، هزینه کلیه و عمل جراحی آنها نیز بصورت رایگان خواهد بود.

وی افزود: تنها در صورتی که این بیماران بخواهند از فرد زنده کلیه خریداری کنند باید هزینه خرید کلیه را خودشان پرداخت کنند و این میان برخی بیماران هم هستند که از افراد فامیل و خانواده کلیه دریافت کرده و نیاز به پرداخت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرمانشاه 616 بیمار دیالیزی دارد/ دستگاه های دیالیز نو نیاز داریم

کرمانشاه 616 بیمار دیالیزی دارد/ دستگاه های دیالیز نو نیاز داریم