مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 آبان 1401 ساعت 00:502022-11-13اقتصادي

آمار صدور مجوزهای مشاغل خانگی اعلام شد


رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی کشور از صدور 70 هزار فقره مجوز مشاغل خانگی ظرف 7 ماه گذشته خبر داد و گفت: وزارت کار، پیشتاز صدور مجوزهای مشاغل خانگی از نظر تعداد و سرعت صدور در بین سایر وزارتخانه هاست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در حال حاضر اشتغال خانگی یکی از راه های موثر برای اشتغالزایی در بسیاری از کشورها به شمار می رود و به منبع مهمی برای درآمد افراد و خانوارها تبدیل شده است؛ افراد با کار در خانه در کنار دیگر اعضا علاوه بر افزایش سطح درآمد و توسعه کسب و کار خود به افزایش رفاه و اقتصاد خانواده نیز کمک می کنند.

آمارها حاکی از آن است که 15 تا 23 درصد اشتغال در کشورهای توسعه یافته متعلق به مشاغل خانگی است در حالی که این رقم در ایران بین 3 تا 4 درصد برآورد می شود.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت سیزدهم، در راستای توسعه و تقویت هرچه بیشتر مشاغل خانگی مدت زمان صدور مجوزهای فعالیت این دسته مشاغل را به سه روز کاهش داده تا ضمن رفع موانع تولید در بخش اشتغال خانگی، متقاضیان کسب و کارهای خانگی با انگیزه بیشتر به این حوزه ورود کنند.

آزیتا همتیان - رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی کشور، در این راستا از صدور بیش از 70 هزار فقره مجوز مشاغل خانگی طی 8 ماه گذشته خبر داده و می گوید: از زمان شروع فرآیند تسهیل گری صدور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار صدور مجوزهای مشاغل خانگی اعلام شد

آمار صدور مجوزهای مشاغل خانگی اعلام شد