مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 آبان 1401 ساعت 18:352022-11-13پزشكي

کشور سالانه به 3 هزار پیوند خون بند ناف نیاز دارد


مدیر عامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان با اشاره به اینکه چند بیمار سرطانی و یک تالاسمی در سال جاری به کمک خون بند ناف درمان خود را آغاز کردند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، مرتضی زهرابی، مدیر عامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان، در نشست خبری که امروز در مرکز جهاد دانشگاهی استان البرز برگزار شد، با بیان اینکه سلول های بنیادی دو ویژگی ایجاد سلول مشابه خود و تمایز تبدیل به سلول تخصصی دیگر است، گفت: سلول های بنیادی خون ساز و غیر خون ساز را می توان جداسازی کرد.

سلول بنیادی خون ساز در بیماری هایی همچون سرطان مورد استفاده میگیرد و غیر خون ساز در بیماری های همچون فلج مغزی، قلبی و .

بکار می رود.

وی در ادامه با بیان اینکه حجم خون بند ناف از 80 سی سی تا 200 میلی لیتر است که در صورت نگهداری می توان در معالجه بیماری ها مورد استفاده گیرد، گفت: این خون باید بلافاصله از 3 تا 5 دقیقه پس از به دنیا آمدن نوزاد جمع آوری و نگهداری شود در غیر این صورت مورد استفاده قرار نمی گیرد.

زهرابی با بیان اینکه اکنون 190 هزار نمونه خون بند ناف در بانک خصوصی قرار دارد، اضافه کرد: همچنین حدود 5 هزار نمونه نیز در بانک عمومی ذخیره سازی شده است.

درمان بیماران تالاسمی و سرطانی با بند خون ناف به گفته وی، بیشترین پیوند از بند خون ناف در بیماری های تالاسمی و سرطان خون ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشور سالانه به 3 هزار پیوند خون بند ناف نیاز دارد

کشور سالانه به 3 هزار پیوند خون بند ناف نیاز دارد