مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 آبان 1401 ساعت 15:502022-11-13اقتصادي

تفاهم نامه115میلیاردتومانی برای اجرای سدتنگ سرخ بویراحمد منعقد شد


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای تسریع در روند اجرایی سد تنگ سرخ، تفاهم نامه ای 115 میلیارد تومانی با یکی از بانک ها از محل ماده 56 منعقد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آرش مصلح ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با اجرای سد تنگ سرخ، آب شرب شهر یاسوج و روستاهای مسیر به میزان 25.

5 میلیون متر مکعب در سال تأمین می شود.

وی بیان داشت: همچنین تأمین آب کشاورزی شهرستان بویراحمد و دنا به میزان 42.

4 میلیون متر مکعب، تأمین آب زیست محیطی رودخانه به میزان 33 میلیون مترمکعب، فراهم کردن امکانات تفریحی و سیاحتی با توجه به جذابیت توریستی منطقه، کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارت به سازه های موجود در حاشیه رودخانه، از اهداف احداث سد تنگ سرخ است.

مصلح افزود: سد تنگ سرخ بویراحمد در 23 آذرماه سال 1390 توسط وزیر وقت نیرو با هدف تأمین بلند مدت آب شرب و صنعت در شهرستان بویراحمد و بخشی از شیراز کلنگ زنی شد و این سد با گذشت 11 سال، 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه سد تنگ سرخ، سدی خاکی با هسته رسی و دریاچه ای به وسعت 685 هکتار و 2004 متر ارتفاع پی از سطح دریا در فاصله 35 کیلومتری از شهر یاسوج واقع شده است، گفت: تأمین آب شرب شهر شیراز به میزان 72 میلیون مترمکعب از دیگر اهداف سد تنگ سرخ است که این میزان آب، اضافه بر نیاز ما بوده و برای تأمین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفاهم نامه115میلیاردتومانی برای اجرای سدتنگ سرخ بویراحمد منعقد شد

تفاهم نامه115میلیاردتومانی برای اجرای سدتنگ سرخ بویراحمد منعقد شد