مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 آبان 1401 ساعت 11:202022-11-13اجتماعي

پرونده مازوت سوزی بسته می شود؟


«پس از برگزاری جلسات اخیر سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نفت مقرر شده تا سال 1403 مصرف مازوت در تمام نیروگاه ها حذف یا میزان گوگرد مازوت از 3/5 درصد به زیر یک درصد برسد.

- پس از برگزاری جلسات اخیر سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نفت مقرر شده تا سال 1403 مصرف مازوت در تمام نیروگاه ها حذف یا میزان گوگرد مازوت از 3/5 درصد به زیر یک درصد برسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه رسالت نوشت: مازوت در کنار سایر آلاینده ها از جمله عناصر مؤثر در آلودگی هوا شناخته می شود و در نیمه دوم سال، بحث سوزاندن مازوت و تبعات آن به شکل جدی مطرح است.

در سال های گذشته سازمان حفاظت محیط زیست مخالفتش را درباره استفاده از این سوخت ابراز کرده، اما این چرخه معیوب هیچ گاه متوقف نشده و اخیرا سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم گفته است: سازمان محیط زیست مخالف سوزاندن مازوت در نیروگاه ها بدون نصب سیستم های کنترلی است و اگر قرار است که مازوت مصرف شود، باید این سیستم ها نصب شده باشد تا میزان آلاینده ها کنترل شود.

این عبارت بیانگر آن است که سازمان محیط زیست سوزاندن مازوت در نیروگاه ها را با افزودن بندی به نصب فیلتر یا سیستم های کنترلی منوط کرده است.

داریوش گل علیزاده، سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست، سال گذشته هم مخالفت کلامی سازمان متبوعش با سوزاندن ما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرونده مازوت سوزی بسته می شود؟

پرونده مازوت سوزی بسته می شود؟