مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 آبان 1401 ساعت 11:102022-11-13پزشكي

ارائه خدمات سلامت رایگان به دانش آموزان استثنایی در کردستان


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: خدمات سلامت رایگان به دانش آموزان استثنایی در استان ارائه می شود.

-     به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، فرزام بیدارپور پیش از ظهر امروز در جلسه تخصصی ارتقای سلامت دانش آموزان ومدارس با نیازهای ویژه با تأکید بر اهمیت پیشگیری از معلولیت ها و تقدم آن بر درمان اظهار کرد: دوران بارداری یکی از مهمترین دوره ها برای مادر و نوزاد است و سلامتی آنان در این دوران بسیار حائز اهمیت است.

وی سلامتی و آموزش را دو مقوله به هم پیوسته دانست و خاطرنشان کرد: با بررسی ژنتیکی می توان از بسیاری از معلولیت ها  قبل از بارداری پیشگیری کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان درمان و غربالگری را از دیگر اولویت های اصلی این معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان خواند و افزود: 97 الی 98 درصد کودکان سالانه غربالگری می شوند.

بیدارپرور با تأکید بر اهمیت ترویج اصول بهداشتی و گسترش خدمات دهان و دندان برای دانش آموزان با نیازهای ویژه گفت: دو اتوبوس سیار دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی در زمینه مراقبت های دهان و دندان به دانش آموزان با نیازهای ویژه خدمات ارائه می دهند.

وی گفت: علاوه بر مساعدت در تأمین تجهیزات پایگاه های سنجش سلامت معاونت بهداشت همچنین مکمل های داروی، خدمات دندانپزشکی رایگان به همراه بس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارائه خدمات سلامت رایگان به دانش آموزان استثنایی در کردستان

ارائه خدمات سلامت رایگان به دانش آموزان استثنایی در کردستان