مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 آبان 1401 ساعت 11:102022-11-13سياسي

امضای تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه های فعال در زمینه ژنتیک و کشاورزی


تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی ایران امضا شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، طی نشستی با  غلامرضا جوزانی صالحی رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی ایران، تفاهم نامه همکاری ببن این دو مرکز علمی امضا شد.

ابتدا محمدی رییس پژوهشگاه ژنتیک با اشاره به برنامه های مشترک با سایر مراکز علمی گفت: استراتژی ما کار گروهی درکشور و اولویت ماکار ملی می باشد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی مسئله کم آبی درخصوص محصولات کشاورزی را باید با مقاوم کردن محصولات به کم آبی حل کردکه زیتون یکی ازاین محصولات است که در مینودشت ارقام زیتون مقاوم به سرما حتی به خشکی وتنش های محیطی و قارچ از طرف پژوهشگاه ژنتیک کشت می شود.

محمدی با تاکید بر اهمیت مشارکت بخش خصوصی با مراکز آموزش عالی گفت: در این راستا تفاهم نامه ای نیز با سازمان مدیریت تولید و صادرات زعفران برای تاسیس موسسه تحقیقاتی، شتابدهنده، شرکت دانش بنیان، اطلس و مجموعه تخصصی زعفران بصورت مشترک در پردیس علم و فناوری پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و تربت حیدریه امضا شده است که این گونه همکاریها باعث ارتقای کمی و کیفی محصولات کشاورزی و پایداری این تعاملات می شود که مشابه این مدل تعام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امضای تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه های فعال در زمینه ژنتیک و کشاورزی

امضای تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه های فعال در زمینه ژنتیک و کشاورزی