مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 آبان 1401 ساعت 22:152022-11-12اقتصادي

سهم 70 درصدی قم از ارزآوری کشور در صنعت کفش ماشینی


ایران 115 میلیون دلار ارز آوری در صنعت کفش ماشینی دارد که 70 درصد آن سهم استان قم است و به نوعی استان قم ترمینال صادراتی صنعت کفش است.

- ایسنا/قم رییس انجمن کفش ماشینی قم گفت: ایران 115 میلیون دلار ارز آوری در صنعت کفش ماشینی دارد که 70 درصد آن سهم استان قم است و به نوعی استان قم ترمینال صادراتی صنعت کفش است.

جواد شعبان زاده، رییس انجمن کفش ماشینی قم، در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اینکه صنعت کفش قم قدمتی 60 ساله دارد و از تولید گالش و دمپایی از میدان تره بار قم (میدان کهنه) آغاز شده است، عنوان کرد: انجمن کفش قم 27 سال قبل با هدف رسیدگی به امور اعضا تحت پوشش آن تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه ایران دوازدهمین تولید کننده کفش در جهان است که حدود هفتاد درصد آن در استان قم صورت می پذیرد، اظهار کرد: ایران 115 میلیون دلار ارز آوری در صنعت کفش ماشینی دارد که 70 درصد آن سهم استان قم است و به نوعی استان قم ترمینال صادراتی صنعت کفش است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی با اشاره به اینکه 320 واحد کفش های ماشینی فعال در قم داریم و بسیاری از آن ها صنایع وابسته را نیز تأمین می کنند، گفت: میزان اشتغال زایی صنایع کفش ماشینی قم بالغ بر 35 هزار نفر است و حدود 10 هزار نفر اشتغال مستقیم و 25 هزار نفر اشتغال خانگی دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم 70 درصدی قم از ارزآوری کشور در صنعت کفش ماشینی

سهم 70 درصدی قم از ارزآوری کشور در صنعت کفش ماشینی