مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 آبان 1401 ساعت 16:402022-11-12سياسي

رونمایی از نسخه نفیس و خطّی قرآن کریم در کتابخانه ملّی ایران


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، بیش از 100 برنامه فرهنگی در هفته کتاب در کتابخانه ملّی ایران برگزار می شود که ازجمله مهمترین این برنامه ها، - نسخه خطی قرآن کریم بازمانده از دوره سلجوقی 24 آبان ماه همزمان با روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، در کتابخانه ملّی ایران (تالار قلم) رونمایی خواهد شد.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، بیش از 100 برنامه فرهنگی در هفته کتاب در کتابخانه ملّی ایران برگزار می شود که ازجمله مهمترین این برنامه ها، آیین رونمایی از یک نسخه خطی قرآن کریم بازمانده از دوره سلجوقی است.

این نسخه نفیس که به همّت سازمان اسناد و کتابخانه ملّی جمهوری اسلامی ایران و با هدف حفاظت از آثار کهن ملّی در ماه های اخیر خریداری و در فهرست نسخ خطّی کتابخانه ملّی ایران به ثبت رسیده است، طیّ مراسمی در روز سه شنبه 24 آبان ماه، ساعت 9:30 و همزمان با روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، در کتابخانه ملّی ایران (تالار قلم) رونمایی خواهد شد.

این نسخه از قرآن مترجَم دوره سلجوقی به خط نَسخ کهن که احتمالاً حدود سده ششم هجری قمری کتابت شده، از آیه 41 سوره بقره تا آیه 8 سوره قارعه را در بردارد.

ترجمه فارسی کهن، در بین سطر ها نوشته شده است و ترجمه تحت اللفظی آن، روان و رساست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از نسخه نفیس و خطّی قرآن کریم در کتابخانه ملّی ایران

رونمایی از نسخه نفیس و خطّی قرآن کریم در کتابخانه ملّی ایران