مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 آبان 1401 ساعت 13:202022-11-12اقتصادي

مجوز ارائه املاک دولتی از طریق بازار سرمایه صادر شد


وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم رونمایی از اولین صندوق املاک و مستغلات گفت: برای ارائه املاک دولتی مجوزهایی گرفتیم که طی چند هفته آینده در بورس عرضه خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصاد خبرگزاری فارس، احسان خاندوزی امروز در حاشیه رونمایی از اولین صندوق املاک مستغلات در سازمان بورس که با حضور وزیران امور اقتصادی و دارایی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد، اعلام کرد: در زمینه استفاده از ابزارهای تامین مالی متاسفانه عقب مانده ایم و در اقتصاد خانوارها در ایران هم با مسئله ای مواجه هستیم که توانمندی بخشی از خانوارها در دسترسی به مسکن کاهش پیدا کرده و ما در صدد طراحی ابزاری برای ورود مردم به بازار مسکن از طریق بازار سرمایه هستیم.

وی گفت: عده ای از مردم توان خرید کامل یک واحد مسکونی را ندارند، اما از طریق صندوق های سرمایه گذاری املاک و مستغلات می توانند بخشی از یک واحد مسکونی را خریداری کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه حدود یک سوم تا 40 درصد هزینه خانوار مربوط به هزینه مسکن است، اظهار داشت: در سال های گذشته در بخش عرضه مسکن با عقب ماندگی همراه بودیم و همچنین در کنترل تقاضای سوداگرانه هم دچار ضعف بودیم و این مسئله باعث شد ریسکی متوجه مردم شود که مسکن برای عده ای دور از دسترس باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجوز ارائه املاک دولتی از طریق بازار سرمایه صادر شد

مجوز ارائه املاک دولتی از طریق بازار سرمایه صادر شد