مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 آبان 1401 ساعت 13:002022-11-12سياسي

رونمایی از نسخه نفیس و خطی قرآن کریم


مراسم رونمایی از نسخه نفیس و خطّی قرآن کریم بازمانده از دوره سلجوقی همزمان با هفته کتاب در کتابخانه ملّی ایران برگزار می ­شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران، بیش از یکصد برنامه فرهنگی در هفته کتاب در این سازمان برگزار می شود؛ از جمله مهمترین این برنامه ها، آیین رونمایی از یک نسخه خطی قرآن کریم بازمانده از دوره سلجوقی است.

این نسخه نفیس توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملّی جمهوری اسلامی ایران و با هدف حفاظت از آثار کهن ملّی در ماه های اخیر خریداری و در فهرست نسخ خطّی کتابخانه ملّی ایران به ثبت رسیده است، این کتاب طیّ مراسمی در روز سه شنبه 24 آبان ماه، ساعت 9:30 و همزمان با روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، در کتابخانه ملّی ایران (تالار قلم) رونمایی خواهد شد.

این نسخه از قرآن مترجَم دوره سلجوقی به خط نَسخ کهن که احتمالاً حدود سده ششم هجری قمری کتابت شده، از آیه 41 سوره بقره تا آیه 8 سوره قارعه را در بردارد.

ترجمه فارسی کهن، در بین سطرها نوشته شده است و ترجمه تحت اللفظی آن، روان و رساست.

در آغاز ترجمه، قبل از هر سوره به ترتیب: نام سوره، مکّی یا مدنی، تعداد آیات، تعداد کلمات، تعداد حروف، روایتی کوتاه از حضرت رسول(ص) به نقل از اُبَیّ بن کَعب در خواص خواندن آن سوره آمده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از نسخه نفیس و خطی قرآن کریم

رونمایی از نسخه نفیس و خطی قرآن کریم