مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 آبان 1401 ساعت 09:152022-11-12اجتماعي

سرشماری پستانداران جزایر دریاچه ارومیه آغاز شد


رییس اداره حیات وحش محیط زیست آذربایجان غربی از آغاز سرشماری جمعیت حایت وحش جزایر پارک ملی دریاچه ارومیه خبر داد.

- امید یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این سرشماری با هدف تعیین میزان نرخ زاد ولد و نیز مدیریت زیستگاه ها، گونه و تعیین تعارضات و تأثیر آن بر جمعیت در مناطق یاد شده اجرا می شود، افزود: در این طرح 120 محیط بان استان با همراهی تشکل های زیست محیطی مشارکت دارند.

وی ادامه داد: سرشماری در جزایر کبودان و آرزو با جمعیت غالب قوچ و میش ارمنی شروع شده و در مراحل بعدی جزایر اسپیر و اشک با جمعیت غالب گوزن زرد ایرانی و قوچ و میش ارمنی سرشماری می شود.

رییس اداره حیات وحش محیط زیست آذربایجان غربی اضافه کرد: هم اکنون به علت با تلاقی بودن منطقه سرشماری در جزایر اسپیر و اشک مقدور نیست ولی به زودی در این منطقه نیز سرشماری انجام می شود.

یوسفی خاطرنشان کرد: بعد از اتمام سرشماری جمعیت حیات وحش جزایر دریاچه ارومیه سرشماری در منطقه حفاظت شده مراکان نیز آغاز می شود: گفت: این منطقه با وسعت 103 هزار هکتار بزرگترین منطقه حفاظت شده در استان به شمار می رود.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین سرشماری در خردادماه سال 99 هم اکنون 29 رأس گوزن زرد ایرانی در جزایر دریاچه ارومیه ساکن هستند، افزود: پیش بینی می شود در این سرشماری شاهد افزایش 10 درصدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرشماری پستانداران جزایر دریاچه ارومیه آغاز شد

سرشماری پستانداران جزایر دریاچه ارومیه آغاز شد