مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 آبان 1401 ساعت 09:002022-11-12پزشكي

تولید کیت دامپزشکی تشخیص بیماری «شبه سل» در نشخوارکنندگان


محققان پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری موفق شدند کیت تشخیص بیماری شبه سل (یون) در نشخوار کنندگان را به تولید برسانند.

- محققان پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری موفق شدند کیت تشخیص بیماری شبه سل (یون) در نشخوار کنندگان را به تولید برسانند.

دکتر جواد محمدی رییس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این بیماری یک عفونت مزمن است که در صورت عدم تشخیص به موقع، ارزش اقتصادی دام از بین می رود؛ این ممکن است حتی ورشکستگی در مزرعه شود.

وی با بیان اینکه این بیماری می تواند برخی مشکلات و بیماری ها در انسان نیز ایجاد کند، ادامه داد: با وجود گستردگی این بیماری در سرتاسر دنیا، تنها 3 کشور امریکا، فرانسه و سوییس دانش فنی تولید آن را داشتند.

محمدی با بیان اینکه تولید این کیت از پیچیدگی زیادی برخوردار است و اکنون ایران به جمع تولیدکنندگان آن پیوسته است، عنوان کرد: این کیت تمام آزمون های مورد نیاز برای اعتبارسنجی (validation) را با موفقیت طی کرده و بصورت پایلوت در آزمایشگاه ها و برخی دامداری های ایران با موفقیت مورد استفاده قرار گرفته است.

به گفته رییس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک، تمام اجزاء مهم این کیت توسط محققان این پژوهشگاه طراحی شده و هیچ وابستگی حیاتی برای تولید آن به کشورهای دیگر وجود ندا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید کیت دامپزشکی تشخیص بیماری «شبه سل» در نشخوارکنندگان

تولید کیت دامپزشکی تشخیص بیماری «شبه سل» در نشخوارکنندگان