مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 آبان 1401 ساعت 13:202022-11-11اقتصادي

تدوین برنامه جمع آوری گازهای مشعل/ پرونده فلرینگ تا 1404 بسته می شود


براساس گزارش شرکت ملی نفت ایران، میزان گازی که از طریق مشعل می سوزد، در سال 1401 به 19.

26 میلیارد متر مکعب افزایش می یابد، اما بعد از آن با تکمیل پروژه ها، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گاز همراه نفت شکلی از گاز طبیعی است که با رسوبات نفتی یا وزارت نفت برای جمع آوری گازهای مشعل جواد اوجی وزیر نفت در آیین امضای هشت قرارداد جمع آوری گازهای مشعل در اسفندماه سال گذشته عنوان کرد که همه گازهای مشعل تا پایان دولت سیزدهم جمع آوری می شود و پرونده فلرینگ در ایران بسته خواهد شد.

براساس گزارش شرکت ملی نفت با عنوان طرح های جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه (تصویر 1)، طبق برنامه ریزی انجام شده، میزان گاز مشعل در سال 1401 به 19.

26 میلیارد متر مکعب افزایش می یابد، اما بعد از آن با تکمیل پروژه ها، روند نزولی فلرینگ آغاز شده و در سال 1404 میزان فلرینگ به صفر می رسد.

تصویر 1 با توجه به اینکه 75 درصد از تولید نفت کشور در مناطق نفت خیز جنوب انجام می شود، طبیعتا میزان فلرینگ در آن هم بیشتر است.

تصویر 2 جزییات مربوط به میزان گاز تولیدی و گاز مشعل در 5 منطقه عملیاتی مناطق نفت خیز جنوب را در 9 ماهه ابتدای 1401 نشان می دهد.

تصویر 2 جمع آوری گازهای مشعل یکی از وعده های مهم وزارت نفت دولت سیزدهم است که امیدواریم محقق شود تا به جای هدررفت منابع هیدروکربوری کشو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدوین برنامه جمع آوری گازهای مشعل/ پرونده فلرینگ تا 1404 بسته می شود

تدوین برنامه جمع آوری گازهای مشعل/ پرونده فلرینگ تا 1404 بسته می شود