مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 آبان 1401 ساعت 04:552022-11-11پزشكي

دوره کمون کرونا و آنفلوآنزا / توصیه های بهداشتی به مسافران جام جهانی


یک اپیدمیولوژیست با اشاره به دوره پنهان ماندن علائم بیماری کرونا و آنفلوآنزا و احتمال انتقال این بیماری ها در این دوره، در عین حال توصیه هایی را به مسافران جام جهانی 2022 قطر برای مصون ماندن از ابتلا به کرونا و آنفلوآنزا تشریح کرد.

- یک اپیدمیولوژیست با اشاره به دوره پنهان ماندن علائم بیماری کرونا و آنفلوآنزا و احتمال انتقال این بیماری ها در این دوره، در عین حال توصیه هایی را به مسافران جام جهانی 2022 قطر برای مصون ماندن از ابتلا به کرونا و آنفلوآنزا تشریح کرد.

دکتر بابک عشرتی در گفت وگو با ایسنا، دوره کمون کرونا و آنفلوآنزا و وضعیت انتقال این بیماری ها در دوره پنهان بیماری، گفت: دوره کمون آنفلوآنزا حدود سه تا پنج روز است.

این در حالی است که درباره کرونا این دوره کمون مقداری طولانی تر بوده و تا 15 روز هم ممکن است تا زمان ظهور علائم بیماری طول بکشد.

در عین حال هم در آنفلوآنزا و هم در کرونا انتقال عفونت در دوره کمون اتفاق می افتد؛ به طوری که فرد ممکن است بدون علامت باشد، اما می تواند بیماری را منتقل کند.

اقدامات بهداشتی برای پیشگیری از کرونا و آنفلوآنزا وی افزود: بر همین اساس هم بر استفاده از ماسک در زمان شیوع این بیماری ها تاکید می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوره کمون کرونا و آنفلوآنزا / توصیه های بهداشتی به مسافران جام جهانی

دوره کمون کرونا و آنفلوآنزا / توصیه های بهداشتی به مسافران جام جهانی