مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 آبان 1401 ساعت 10:052022-11-10سياسي

کشت گیاهان دارویی در سطح بیش از 12 هزار هکتار از مراتع جنوب کرمان


مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از اجرای طرح احیا، اصلاح و توسعه گیاهان دارویی در سطح 12 هزار و 334 هکتار از مراتع جنوب کرمان با مشارکت مردمی خبر داد.

- ایسنا/کرمان مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از اجرای طرح احیا، اصلاح و توسعه گیاهان دارویی در سطح 12 هزار و 334 هکتار از مراتع جنوب کرمان با مشارکت مردمی خبر داد.

دکتر حمزه احمدی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اهداف اینکه این طرح که به شیوه کپه کاری، بذرپاشی و بذرکاری در حال اجرایی شدن است، افزود: با آغاز بارش های پاییزی کاشت گیاهان دارویی، صنعتی و خوراکی شامل آنغوزه، وشاء و آویشن در سطح بیش از 12 هزار هکتار از مراتع جنوب کرمان آغاز شده است.

وی با موفقیت از طرح کشت، احیا، اصلاح و توسعه گیاهان دارویی را مستلزم مشارکت مرتع داران، تشکل های مردم نهاد، جوامع محلی، بهره برداران و همیاران طبیعت دانست و افزود: این طرح در قالب طرح های مرتع داری در راستای اقتصادی کردن مراتع و بهبود معیشت بهره برداران و جوامع محلی اجرا می شود.

احمدی با اشاره به اینکه طرح کشت گیاهان دارویی در مراتع جنوب کرمان از 3 سال گذشته آغاز شده است، افزود: تاکنون بیش از 20 هزار هکتار از مراتع جنوب کرمان زیر کشت گیاهان دارویی و صنعتی رفته است و تاکنون از اراضی زیرکشت وشا، آنغوزه و آویشن محصول برداش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت گیاهان دارویی در سطح بیش از 12 هزار هکتار از مراتع جنوب کرمان

کشت گیاهان دارویی در سطح بیش از 12 هزار هکتار از مراتع جنوب کرمان