مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 17:002022-11-09دانش

مقاومت در برابر تشعشع های فضایی با سلول های خورشیدی به اندازه یک هزارم موی انسان


دانشمندان موفق به ابداع سلول های خورشیدی به اندازه یک هزارم موی انسان شده اند که می توانند در برابر تشعشعات فضایی به خوبی مقاومت کنند.

- دانشمندان موفق به ابداع سلول های خورشیدی به اندازه یک هزارم موی انسان شده اند که می توانند در برابر تشعشعات فضایی به خوبی مقاومت کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، مدار نزدیک زمین در حال پر شدن است، به این معنی که برای رفتن ماهواره ها به مدارهای بالاتر، طراحی سلول های مقاوم در برابر تشعشع های فضایی مورد نیاز است.

اکنون دانشمندان طرح یک سلول فتوولتاییک مقاوم در برابر تشعشع را توسعه داده اند که دارای یک لایه فوق نازک از مواد جاذب نور است.

بر اساس مطالعه جدیدی که روز گذشته در مجله Applied Physics منتشر شده است، این دستگاه ها دارای سلول هایی با ضخامت یک هزارم موی انسان هستند.

سلول های خورشیدی فوق نازک به طور قابل توجهی نه تنها از سلول های خورشیدی ضخیم تر در تاب آوری در برابر تابش و تشعشع پیشی می گیرند، بلکه آنها همچنین پس از 20 سال استفاده، همان مقدار انرژی را از نور خورشید تبدیل می کنند که در اوایل عمر خود قادر به انجام آن هستند.

علاوه بر این، سلول های فتوولتاییک جدید می توانند بار را کاهش دهند و هزینه های راه اندازی و نگهداری را به طور قابل توجهی کاهش دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقاومت در برابر تشعشع های فضایی با سلول های خورشیدی به اندازه یک هزارم موی انسان

مقاومت در برابر تشعشع های فضایی با سلول های خورشیدی به اندازه یک هزارم موی انسان