مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 16:402022-11-09سياسي

شهر هزاررنگ


چرا سیاست های شهرسازی ما صرفاً روی کاغذ، برنامه های بی نقصی است ولی هنگام عملیاتی شدن با شکست و تحمیل هزینه های گزاف مواجه می شوند؟ اصلاً خود شما، - چقدر دوست دارید از شهر به عنوان فضایی برای گذراندن وقت تان استفاده کنید؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه ایران نوشت: پایمان را که از خانه بیرون می گذاریم فقط به این فکر می کنیم که هرچه زودتر به مقصد مورد نظرمان برسیم.

نگاه کردن به اطراف و لذت بردن از مناظر تقریباً امری بعید است مگر اینکه نم بارانی بزند یا برفی ببارد که در آن صورت باز هم شرایط جوی تأثیرگذار است نه مناظر شهری.

گرچه در سال های اخیر تلاش شده شهرها به لحاظ بصری شکل و شمایلی جذاب پیدا کنند، اما این زیباسازی ها معمولاً محدود به مناطقی خاص و عموماً گردشگری یا منحصر به ایامی از سال مثل عید می شود و در مجموع شاید آنقدرها که باید و شاید روی کلیت ماجرا تأثیر نداشته باشد.

سؤال این است که آیا شهر مکانی است برای زندگی کردن یا جایی که می توان در آن زندگی را سپری کرد و از آن لذت برد؟ چرا شهرهای موفق دنیا مکانی جذاب برای سایر گردشگران هستند ولی در برخی شهرهای کشور ما مردم حتی تمایلی برای قدم زدن در وقت های خالی خود در فضای شهری ندارند؟ چرا سیاست های شهرسازی ما صرفاً روی کاغذ، برنامه های بی نقصی است ولی هنگام عملیاتی شدن با شکست و تحمیل ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهر هزاررنگ

شهر هزاررنگ