مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 13:252022-11-09پزشكي

این گروه از زنان حتما واکسن آنفلوآنزا بزنند


ابتلاء مادر باردار به آنفلوآنزا ممکن است با عوارضی چون زایمان زودرس، سقط و مرده زایی همراه باشد؛ به همین جهت، تزریق واکسن آنفلوآنزا به همه مادران باردار توصیه می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، شیرین نیرومنش، متخصص زنان و زایمان و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران در برنامه مادر در پاسخ به این سوال که مادر باردار در هنگام ابتلا به آنفلوآنزا، نیاز به مصرف چه داروهایی دارد؟،گفت: درمان های حمایتی مانند مصرف مایعات فراوان، آب میوه، چای کمرنگ، شیر داغ، سوپ و آش های ساده و در صورت تب،، مصرف استامینوفن ساده همراه با پاشویه توصیه می شود.

وی گفت: آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی است و نیاز به مصرف آنتی بیوتیک ندارد، اما اگر بیماری طولانی شود و عفونت ثانویه اضافه شود، با داشتن علائمی مانند ترشح پشت حلق چرکی، سرفه های خلط دار چرکی و.

با تشخیص پزشک، آنتی بیوتیک های مجاز دوران بارداری، توسط پزشک تجویز می شود.

این متخصص پریناتولوژی گفت: گاهی علائم گوارشی در مادر باردار، مانند تهوع، دل پیچه و اسهال، مشاهده می شود که برای جلوگیری از کم آبی بدن مادر باردار، به فراخور شدت عوارض، ممکن است مصرف سرم تجویز شود.

وی گفت: ابتلاء مادر باردار به آنفلوآنزا، ممکن است با عوارضی چون زایمان زودرس، سقط و مرده زایی همراه باشد؛ به همین جهت، ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این گروه از زنان حتما واکسن آنفلوآنزا بزنند

این گروه از زنان حتما واکسن آنفلوآنزا بزنند