مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 13:002022-11-09اقتصادي

اجرای طرح اصلاح الگوی کشت برای 15 محصول راهبردی در زنجان


رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: طرح الگوی کشت از سال زراعی جدید در استان زنجان اجرا می شود و چند محصول مهم برای استان برنامه ریزی و ابلاغ شده است.

-   روح الله حسنی شامگاه دیروز( 17 آبان ماه) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه هدف اصلی طرح تعیین الگوی کشت، کشت مبتنی بر شرایط محیطی و بهره برداری بهینه از منابع تولیدی و آب است، اظهارکرد: با توجه به شرایط بارندگی و کمبود منابع آبی اهمیت این موضوع بیش از گذشته نمایان شده است.

وی با اشاره به کاهش آب مصرفی در بخش کشاورزی در اصلاح الگوی کشت، افزود: حفظ و ارتقای شاخص های اقتصادی، پایداری الگو و سطح گیاهان چند ساله، توسعه کشت گیاهان پاییزه در این طرح مطرح است.

حسنی با بیان اینکه در استان زنجان طبق برنامه ریزی های انجام شده در خصوص غلات، اعم گندم و جو، حبوبات مثل عدس، لوبیا، لپه و نخود و نباتات علوفه ای (ذرت علوفه ای، شبدر یونجه ای) هم تعیین شده است، ادامه داد: دانه های روغنی و کلزا، دانه های گیاهی، سبزی جات (پیاز) و گیاهان قندی (چغندرقند) هم در این طرح قرار گرفته و از امسال در استان اجرا خواهد شد.

وی با تاکید بر تولید بر پایه تقاضا و نیاز مردم، خاطرنشان کرد: صنایع تبدیلی که حلقه بعدی تولیدات کشاورزی است طبعا با توجه به پتانسیل تولیداتی که در استان به وجود می آید مورد توجه خواهد بود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح اصلاح الگوی کشت برای 15 محصول راهبردی در زنجان

اجرای طرح اصلاح الگوی کشت برای 15 محصول راهبردی در زنجان