مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 11:202022-11-09سياسي

تلاش برای ثبت جهانی دوتارتبری در یونسکو/کارهایی که باید انجام داد


سرپرست گروه موسیقی «آوای تبری» مازندران در تشریح تازه ترین فعالیت های خود از تلاش برای ثبت جهانی «دوتار تبری» در یونسکو و تدوین منظومه هایی از موسیقی مازندران سخن گفت.

- سرپرست گروه موسیقی آوای تبری مازندران در تشریح تازه ترین فعالیت های خود از تلاش برای ثبت جهانی دوتار تبری در یونسکو و تدوین منظومه هایی از موسیقی مازندران سخن گفت.

جلال محمدی نوازنده و از پژوهشگران موسیقی نواحی مازندران که طی سال های اخیر با گروه موسیقی آوای تبری کنسرت ها و برنامه های متعددی را پیش روی مخاطبان قرار داده در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تشریح تازه ترین فعالیت های خود و گروه تبری توضیح داد: مدتی است به همراه تعدادی از کارشناسان حوزه موسیقی و دوستان پژوهشگرم مشغول تدوین و گردآوری مدارک کارشناسی برای ثبت دوتار تبری در فهرست جهانی یونسکو هستم که امیدوارم به نتیجه برسد.

وی افزود: یکی از اولین اقداماتی که غیر از پژوهش های متعدد در این زمینه انجام گرفته، جمع آوری 3 هزار و 500 امضا در قالب یک کارزار و ارسال آن به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری بود که بتوانیم در صورت تکمیل مدارک و تایید مراجع ذی ربط در این زمینه دوتار تبری را در سال 2024 به ثبت برسانیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش برای ثبت جهانی دوتارتبری در یونسکو/کارهایی که باید انجام داد

تلاش برای ثبت جهانی دوتارتبری در یونسکو/کارهایی که باید انجام داد