مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 10:052022-11-09فرهنگي

پروانه ساخت می دهند اما خبری از تولید نیست/نه بودجه هست نه مخاطب!


سیدامیر سیدزاده می گوید سینمای ایران برای عبور از بحران فعلی، به جای مسکن های مقطعی نیاز به طرح های بنیادین و ریشه ای دارد.

- سیدامیر سیدزاده تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه فیلم سینمایی خانه شیشه ای به کارگردانی امیر پورکیان پروانه نمایش خود را دریافت کرده است، گفت: هرچند پروانه نمایش این فیلم صادر شده، اما معتقدم در حال حاضر فصل اکران، فصل بسیار ضعیفی است که یکی از مهمترین دلایل این ضعف، بی ثباتی و ناآرامی های موجود در جامعه است که باعث شده تا مخاطب به سینما نرود، چرا که سینمارفتن دل و دماغ می خواهد و زمانی که مخاطب دل و دماغ نداشته باشد به سینما نمی رود.

وی ادامه داد: حتی سینمای ایران یک شنبه غم انگیز را با 6 هزار مخاطب پشت سرگذاشته است، به همین دلیل می گویم که باید منتظر موقعیتی باشیم که مخاطب دوباره به سینما بازگردد.

با یک نگاه کوتاه به فیلم های جدیدی که به تازگی اکران شده، متوجه می شویم به نسبت تعداد سالن و سئانس هایی که به فیلم ها اختصاص داده می شود این آثار هیچ توجیه اقتصادی برای بازگشت سرمایه ندارند.

این تهیه کننده سینما تاکید کرد: معتقدم مسئولان باید به فکر راهکارهایی باشند تا مخاطب به سینما برود، در غیر این صورت با ادامه چنین شرایطی، مخاطب به خودی خود به سینما نمی رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروانه ساخت می دهند اما خبری از تولید نیست/نه بودجه هست نه مخاطب!

پروانه ساخت می دهند اما خبری از تولید نیست/نه بودجه هست نه مخاطب!