مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 00:052022-11-08اقتصادي

کشاورزی و شیلات بوشهر ارزآور و اشتغال زا است/ لزوم تسهیل صادرات


استان بوشهر یکی از قطب های کشور در زمینه تولید و پرورش انواع محصولات شیلاتی و کشاورزی است که برای افزایش ارزآوری این محصولات باید مسیر صادرات تسهیل شود.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها- محمد غلامحسینی: ظرفیت های بخش زراعی و باغی استان بوشهر در کشور زیاد است به گونه ای که در بسیاری از محصولات دریایی و کشاورزی به عنوان قطب تولید کشور شناخته می شود.

استان بوشهر یکی از قطب های تولید خرمای کشور است و بیش از پنج میلیون و 500 هزار اصله نخل در سطح 34 هزار هکتار از اراضی این استان به عنوان منبع درآمد بسیاری از خانواده ها محسوب می شود.

استان بوشهر همچنین قطب تولید گوجه فرنگی خارج از فصل کشور است که تولید 880 میلیون قطعه نشاء گوجه فرنگی و تولید بیش از 600 هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل، بیانگر این موضوع است و می طلبد مسئولان دست اندر کار نسبت به صنایع فرآوری گوجه فرنگی که یکی از نیازهای اساسی استان بوشهر است اقدام کنند.

استان بوشهر همچنین دارای ظرفیت بالایی در حوزه پرورش میگو است و سالانه شاهد افزایش ظرفیت های پرورشی آن در استان هستیم که نقش مهمی در توسعه اشتغال دارد.

بخش عمده میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می شود و بخش عمده تولیدات این محصول پس از بسته بندی و فرآوری به خارج از کشور صادر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزی و شیلات بوشهر ارزآور و اشتغال زا است/ لزوم تسهیل صادرات

کشاورزی و شیلات بوشهر ارزآور و اشتغال زا است/ لزوم تسهیل صادرات