مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آبان 1401 ساعت 16:002022-11-08سياسي

چه زمانی شناسنامه باید عکس دار شود؟


اشخاص شامل 15 سال به بالا، افراد کمتر از 15 سال که دارای حکم رشد باشند، پدر یا جد پدری با ارائه شناسنامه خود برای افراد 15 تا 18 سال تمام و سرپرست قانونی (قیم، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل ا ایرنا، شناسنامه یکی از مهمترین اسناد هویتی در ایران است، اما این سند هویتی از چه زمانی باید عکس دار شود و یا اینکه چه زمانی دوباره عکس آن تعویض شود؟ شناسنامه یکی از اسناد هویتی در ایران است که سازمان ثبت احوال کشور موظف است آن را برای هر شهروند ایرانی صادر کند.

 نخستین شناسنامه ایرانی (که در آن زمان سجلد نامیده می شد) در دوران قاجار و در تاریخ 3 دی 1297 برای دختری به نام فاطمه ایرانی صادر شد.

اطلاعات درج شده در شناسنامه شامل:اطلاعات مربوط به صاحب سند: نام و نام خانوادگی و (جنسیت)، عکس اسکن شده، شماره شناسنامه، کد ملی، تاریخ تولد: روز، ماه و سال در هجری شمسی و هجری قمری، محل تولد: شهرستان، بخش، دهستان (شهر/روستا)، نام پدر و نام مادر، شماره شناسنامه یا کارت ملی پدر و مادر، محل تولد پدر و مادر، محل مخصوص ثبت ازدواج و طلاق و مشخصات همسر، نام فرزندان و مشخصات آن ها، و وفات صاحب شناسنامه است.

شناسنامه همه افرادی که به سن 15 سال تمام می رسند، باید عکس دار شودبرابر ماده 36 قانون ثبت احوال کشور، شناسنامه های افرادی که به سن 15 سال تمام می رسند باید ملصق به عکس همان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه زمانی شناسنامه باید عکس دار شود؟

چه زمانی شناسنامه باید عکس دار شود؟