مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آبان 1401 ساعت 14:552022-11-08اقتصادي

میانگین برداشت از چاه های نفت و گاز چقدر است؟


مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت گفت: هم اکنون میانگین برداشت از چاه های نفت و گاز در کشور به ترتیب در بخش نفت، روزانه 1500 بشکه و در بخش گاز، - روزانه یک میلیون و 500 هزار مترمکعب است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کریم زبیدی امروز در نخستین کنفرانس ملی افزایش بهره دهی چاه های نفت و گاز با بیان اینکه میانگین برداشت نفت در چاه ها چند دهه قبل در بعضی از میدان ها در مناطق نفت خیز جنوب، روزانه 37 هزار بشکه و گاه بیشتر بوده است، اظهار کرد: باید با سرمایه گذاری و اقدام های فناورانه و همکاری دانشگاه های کشور، تولید را در میدان های قدیمی همچون مارون، گچساران، آغاجاری و اهواز بالا ببریم.

وی افزود: در دهه 50 شمسی تولید نفت خام ایران، از میدان های جوان روزانه فراتر از 6 میلیون و 200 هزار بشکه بود، امروز ایران بار دیگر با تکیه بر میدان های توسعه نیافته خود که تاکنون برداشتی از آنها نشده است، می تواند تولید خود را با سرمایه گذاری و فناوری روزآمد در میدان های قدیمی به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهد.

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت با اشاره به دلایل کاهش تولید از میدان های نفتی و گازی کشور، گفت: نبود شناخت آناتومی و ظرفیت مخازن، تخلیه طبیعی، استفاده نکردن از روش های ازدیاد برداشت و استفاده ناصحیح و بهنگام از روش های چاه محور از جمله دلایل کاهش تولید ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میانگین برداشت از چاه های نفت و گاز چقدر است؟

میانگین برداشت از چاه های نفت و گاز چقدر است؟