مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آبان 1401 ساعت 14:542022-11-08پزشكي

ایران رتبه دوم مصرف«آنتی بیوتیک» را در جهان داراست


ایران جایگاه دوم جهان در مصرف آنتی بیوتیک ها را دارد و 16 برابر استاندارد جهانی، مصرف آنتی بیوتیک در کشور وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، آمیتیس رمضانی،متخصص عفونی و عضو هیأت علمی انستیتو پاستور و دبیر انجمن بیماری های عفونی ایران در برنامه ضربان که در موارد خاص، از داروی ضد ویروسی اختصاصی بیماری آنفلوآنزا، استفاده می شود.

وی گفت:درمان سرماخوردگی ها  معمولاً علامتی است و استفاده از مسکن، مایعات فراوان، آنتی هیستامین و استراحت، تنها توصیه پزشک است و مصرف آنتی بیوتیک ها غیر ضروری است و نه تنها کمک به درمان نمی کند بلکه مشکلاتی را اضافه می کند.

رمضانی گفت: مصرف بی مورد آنتی بیوتیک ها ممکن است پزشک را در تشخیص بیماری به اشتباه بیندازد، مهمترین مسئله در پزشکی، تشخیص درست بیماری است و نیاز به نگاه تخصصی پزشکی دارد تا بتواند علائم سرماخوردگی را از علائم مشابه، در دیگر بیماری ها افتراق دهدبا مصرف بی مورد آنتی بیوتیک توسط بیمار، تشخیص بیماری با اختلال مواجه خواهد شد.

وی گفت: افراد با ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا مشکل پیدا نمی کنند، این بیماری ها به طور خود به خود خوب می شوند، ما آنتی بیوتیک ها را  برای عفونت های جدی نگه داشته ایم؛ مانند عفونت مغز، آبسه مغز، عفونت قلب، ذات الریه و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران رتبه دوم مصرف«آنتی بیوتیک» را در جهان داراست

ایران رتبه دوم مصرف«آنتی بیوتیک» را در جهان داراست