مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آبان 1401 ساعت 12:002022-11-08پزشكي

مسمومیت بارداری؛ آغاز تنگی عروق کرونر انسدادی


مسمومیت بارداری ارتباط نزدیکی با شروع زودرس تنگی عروق کرونر انسدادی دارد.

- به نقل از مدیکال دیالوگز، بیماری عروق کرونر زودرس (CAD) و نارسایی قلبی در زنان مبتلا به مسمومیت بارداری نسبت به زنان بدون مسمومیت بارداری شایع تر است، به ویژه در آنانی که مسمومیت بارداری با زایمان زودرس یا مرده زایی تشدید می شود.

مقالات متعددی در مورد خطر بالقوه بیماری عروق کرونر زودرس در سال های پس از بارداری منتشر شده است که با استفاده از سی تی آنژیوگرافی غیرتهاجمی کرونری (CCTA) همچنین رسوب کلسیم در عروق کرونر را در زنان با و بدون سابقه مشکلات بارداری قبلی اندازه گیری کرده اند.

تحقیق فعلی که توسط جوئل جی ری و گروه تحقیقاتی وی انجام شد، خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر زودرس، تنگی عروق کرونر، شدت و بیماری چند عروقی با کسر تخلیه پایین تر بطن چپ (LVEF) را در زنانی که از قبل مسمومیت بارداری داشتند از جمله مسمومیت بارداری که نیاز به زایمان زودرس دارد یا منجر به مرده زایی می شود، ارزیابی کرد.

این تحقیق شامل زنان انتاریو در کانادا بین سال های 2002 تا 2020 بود که نوزاد زنده یا مرده به دنیا آوردند و هیچ بیماری قلبی شناخته شده ای نداشتند.

به ازای هر مادر، یک تولد به طور تصادفی انتخاب شد و زنان مبتلا به مسمومیت بارداری با زنانی که آن را نداشتند، مقایسه شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسمومیت بارداری؛ آغاز تنگی عروق کرونر انسدادی

مسمومیت بارداری؛ آغاز تنگی عروق کرونر انسدادی