مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آبان 1401 ساعت 10:152022-11-08اقتصادي

آغاز برداشت مرکبات از باغات کرمانشاه


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز برداشت مرکبات از باغات استان با برداشت لیموشیرین قصرشیرین خبر داد.

- رحمان فیض قربانی در گفت و گو با ایسنا، سطح باغات مرکبات استان کرمانشاه را 1400 هکتار عنوان کرد و افزود: عمده باغات مرکبات استان در مرحله باروری بوده و سطوح کمی از آنها نهال بوده و هنوز به مرحله باروری نرسیده است.

فیض قربانی با بیان اینکه لیموترش با 480 هکتار، پرتقال با 380 هکتار و نارنگی با 300 هکتار به ترتیب بیشترین سطح باغات مرکبات استان را به خود اختصاص داده ، گفت: در استان کرمانشاه حدود 170هکتار باغ لیموشیرین هم داریم.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: در استان همچنین باغات مرکبات گریپ فروت و نارنج را در سطح خیلی کم داریم.

فیض قربانی سپس با اشاره به متفاوت بودن عملکرد باغات مرکبات استان، گفت: متوسط عملکرد باغات پرتقال 14 تن در هکتار، باغات لیموترش هشت تن در هکتار و باغات لیموشیرین 10 تن در هکتار است.

وی در ادامه لیموشیرین تولیدی در استان کرمانشاه را جزو محصولات با بازارپسندی بالا عنوان کرد و افزود: لیموشیرین تولیدی در باغات مرکبات شهرستان قصرشیرین از نظر عطر، طعم و مزه کم نظیر و جزو بهترین محصولات تولیدی کشور به شمار می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت مرکبات از باغات کرمانشاه

آغاز برداشت مرکبات از باغات کرمانشاه