مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آبان 1401 ساعت 08:052022-11-08اقتصادي

اهمیت صنعت شترداری در گمیشان همانند جایگاه مرغداری در گلستان است


رییس اداره جهاد کشاورزی گمیشان گفت: همانطور که صنعت مرغداری در گلستان بسیار مهم است و درصد زیادی از مرغ کشور را تامین می کند، شترداری گمیشان هم اهمیت دارد.

- عبدالصالح کرنژادی در گفتگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: شهرستان گمیشان هزار و 550 نفر شتر دارد و با توجه به شرایط آب و هوایی و مراتع وسیع در شمال این شهرستان، یکی از ظرفیت های خوب برای پرورش شتر در استان و کشور محسوب می شود.

رییس اداره جهاد کشاورزی گمیشان افزود: در شهرستان گمیشان 35 هزار هکتار مرتع وجود دارد که سرشار از خارشتر و علف های شوری هستند که غذای شتر را به صورت رایگان برای 6 ماه از سال تامین می کند.

وی ادامه داد: در جهاد کشاورزی به دنبال آن هستیم تا با جذب سرمایه گذار، پرورش شتر سنتی در گمیشان را در قالب یک فارم پرورش شتر ببریم تا بتوانم در این قالب عملیات بسته بندی گوشت گرم و منجمد، فروش شیر و دوغ و بهره برداری از پشم و کرک شتر را انجام دهیم.

کرنژادی تصریح کرد: همچنین برنامه ریزش شده تا محصولات شتر در گمیشان را با برند شهرستان در سطح کشور توزیع شود.

رییس اداره جهاد کشاورزی گمیشان توضیح داد: اهمیت صنعت شترداری در گمیشان همانند صنعت مرغداری در گلستان است زیرا وجود غذای رایگان به مدت 6 ماه در مراتع باعث شده، گمیشان این ظرفیت را داشته باشد که به یکی از مراکز مهم تولید شت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت صنعت شترداری در گمیشان همانند جایگاه مرغداری در گلستان است

اهمیت صنعت شترداری در گمیشان همانند جایگاه مرغداری در گلستان است