مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 16:302022-11-07فرهنگي

نمایشگاه دائمی شیشه و آبگینه در ورامین افتتاح شد


خانه صنایع دستی و مجموعه نمایشگاه دائمی شیشه و آبگینه شهرستان ورامین در برج تاریخی علاءالدوله افتتاح شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ورامین، محمدرضا تاجیک رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ورامین ظهر امروز در مراسم افتتاح خانه صنایع دستی و مجموعه نمایشگاه دائمی شیشه و آبگینه شهرستان ورامین که در برج تاریخی علاءالدوله برگزار شد، اظهار کرد: صنایع دستی ورامین همچون شیشه و آبگینه در کنار فرش دستبافت، هویت تاریخی، فرهنگی و هنری دشت ورامین است که قدمتی به بلندای تاریخ دارد.

وی گفت: توسط وزارتخانه میراث فرهنگی، ورامین به عنوان شهر ملی صنایع دستی شیشه و آبگینه معرفی و در فهرست شهرهای ملی کشور ثبت شده و این امر ظرفیت عظیمی را برای توسعه اقتصادی و فرهنگی شهر و شهرستان ایجاد کرده است.

رییس اداره میراث فرهنگی ورامین تصریح کرد: هم اکنون تعداد 45 کارگاه شیشه گری فوتی در بخش های تولید کارگاهی و انفرادی مشغول فعالیت شبانه روزی بوده و تعداد 1400 هنرمند به طور مستقیم در این کارگاه ها مشغول به کار می باشند.

تاجیک در پایان گفت: در حوزه فعالیت های هنری بر روی شیشه و آبگینه، تعداد 8  مجموعه کارگاهی و انفرادی در رشته های خانه بندی شیشه، نقاشی پشت شیشه، تراش شیشه و غیره مشغول تولیدات هنری هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایشگاه دائمی شیشه و آبگینه در ورامین افتتاح شد

نمایشگاه دائمی شیشه و آبگینه در ورامین افتتاح شد