مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 14:552022-11-07اقتصادي

پمپاژهای بالادست رودخانه زاینده رود قطع شد


رییس گروه حفاظت آب های سطحی شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: پمپاژها در بالادست سد چم آسمان تا سد تنظیمی قطع و از برداشت 4 مترمکعب بر ثانیه آب در این مسیر جلوگیری شد.

- علی آقانوری در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود آب شرب و بهداشت اصفهان و محقق نشدن بارندگی ها از اواسط مهرماه با هماهنگی شرکت توزیع برق، پمپاژها در مسیر زاینده رود از مدار بهره برداری خارج و برق این پمپ ها قطع شد.

وی خاطرنشان کرد: خروجی سد زاینده رود تا پیش از قطع پمپاژها 17 متر مکعب در ثانیه بود و به سد چم آسمان که محل شرب اصفهان است 13 مترمکعب بر ثانیه آب می رسید؛ به بیان دیگر حد فاصل سد زاینده رود تا چم آسمان تا پیش از قطع پمپاژها چهار مترمکعب آب در مسیر برداشت می شد.

رییس گروه حفاظت آب های سطحی شرکت آب منطقه ای اصفهان افزود: با قطع پمپاژها در مسیر رودخانه، هم اکنون خروجی سد زاینده رود 13 متر مکعب در ثانیه است و 12.

2 مترمکعب آب به سد چم آسمان می رسد و در نتیجه چهار مترمکعب بر ثانیه آب صرفه جویی شده است.

آقانوری با بیان اینکه با سرد شدن هوا بالادست به آب نیاز ندارند، گفت: پمپاژهای بالادست از اواسط مهر ماه امسال قطع شده و در حال حاضر برنامه ای مبنی بر وصل دوباره این پمپ ها نیست و قطعی آنها در ماه های پیش رو ادامه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پمپاژهای بالادست رودخانه زاینده رود قطع شد

پمپاژهای بالادست رودخانه زاینده رود قطع شد