مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 13:252022-11-07پزشكي

کودکان تب دار چه زمانی نیاز به بستری دارند؟


متخصص اطفال بیمارستان امیرالمومنین (ع) خدابنده گفت: هر تبی به معنی بستری شدن نیست و تبی که کنترل نمی شود را باید بستری کرد.

- ایسنا/زنجان متخصص اطفال بیمارستان امیرالمومنین (ع) خدابنده گفت: هر تبی به معنی بستری شدن نیست و تبی که کنترل نمی شود را باید بستری کرد.

نیلوفر زیبا در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تقسیم بندی سنی بچه ها، اظهار کرد: از بالای 28 روز بچه دیگر نوزاد محسوب نمی شود و در نوزادان زیر 28 روز تب مساوی با بستری است.

وی با بیان اینکه در بقیه موارد با توجه به تصمیم پزشک و سن باید تلاش کرد 24 الی 48 ساعت تب را کنترل کرد و بعد از آن اگر تب کنترل نشود، باید آزمایش انجام گیرد، عنوان کرد: با توجه به جواب آزمایش و در صورت نیاز کودک بستری می شود.

وی با تاکید بر اینکه هر تبی به معنی بستری شدن نیست و تبی که کنترل نمی شود را باید بستری کرد، متذکر شد: با توجه به شرایط این روزها باید بدانیم که نوزادن هم کرونا و هم آنفلوانزا می گیرند که گاها این درگیری شدیدتر از بزرگسالان نیز می شود که این بدان معناست باید حتما موارد بهداشتی لازم رعایت شود.

این پزشک متخصص کودکان اضافه کرد: اگر کودک بزرگ تر در منزل داریم که بیمار است حتما تا حتی الامکان باید تلاش شود فضای مشترک این دو کم شود و تعاملات بین آنها کاهش یاید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان تب دار چه زمانی نیاز به بستری دارند؟

کودکان تب دار چه زمانی نیاز به بستری دارند؟