مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 10:552022-11-07اقتصادي

نبود صنایع فرآوری؛ خلاء حوزه گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری


چهارمحال و بختیاری به لحاظ دارا بودن تنوع ژنتیکی و اقلیمی بسیار زیاد به عنوان قطب تولید گیاهان دارویی در کشور مطرح است که می تواند در زمینه توسعه و فرآوری گیاهان دارویی فعالیت داشته باشد.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری چهارمحال و بختیاری به لحاظ دارا بودن تنوع ژنتیکی و اقلیمی بسیار زیاد به عنوان قطب تولید گیاهان دارویی در کشور مطرح است که می تواند در زمینه توسعه و فرآوری گیاهان دارویی فعالیت داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با توجه به نوع اقلیم، چهارمحال و بختیاری دارای تنوع پوشش گیاهی بسیاری بوده و با وجود داشتن منابع طبیعی ارزشمند، کاری در خور توجه برای سودآوری هرچه بیشتر از گیاهان دارویی موجود در آن انجام نشده است.

بحث فرآوری گیاهان دارویی خلاء اساسی در زمینه کشت و پرورش گیاهان دارویی است که متاسفانه کارگاه یا کارخانه بزرگ برای این مساله ایجاد نشده است و یکی از مشکلات اساسی صنعت گیاهان دارویی به شمار می رود.

حسن جهانبازی_ رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تدوین سند توسعه گیاهان دارویی در استان در سال 96، اظهار کرد: این سند با هدف کامل شدن چرخه صنعت گیاهان دارویی استان تهیه شد، یعنی مباحثی همچون شناسایی گونه های اقتصادی، کشت گیاهان با اولویت گونه های اقتصادی و پایداری ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبود صنایع فرآوری؛ خلاء حوزه گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری

نبود صنایع فرآوری؛ خلاء حوزه گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری