مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 09:502022-11-07اجتماعي

عشایر خراسان شمالی کوچ پاییزه خود را آغاز کردند


مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی گفت: عشایر مناطق ییلاقی شمال شهرستان های شیروان و بجنورد کوچ پاییزه خود به سمت مناطق قشلاقی مراوه تپه در استان گلستان را آغاز کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، به نقل از روابط عمومی اداره کل امور عشایر خراسان شمالی، محمدرضا قلی پور، مدیرکل امور عشایر استان اظهار کرد: عشایر مناطق ییلاقی شمال شهرستان های شیروان و بجنورد کوچ پاییزه خود به سمت مناطق قشلاقی مراوه تپه در استان گلستان را آغاز کردند.

وی گفت: پنج هزار خانوار عشایری استان کوچ رو هستند که یک هزار و 500 تا یک هزار و 800 خانوار از این عشایر به مناطق قشلاقی خارج استان و مابقی در داخل استان کوچروی دارند.

مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای کوچ ایمن عشایر انجام شده است، افزود: در این زمینه هماهنگی های لازم با نیروی انتظامی و پلیس راه انجام شده است و نیروهای این اداره کل نیز در مسیر کوچ مستقر هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین هماهنگی های لازم انجام شده تا ناوگان مورد نیاز برای آبرسانی سیار به عشایر در مسیر کوچ انجام و آب مورد نیاز عشایر و دام ها تامین شود.

وی با تاکید بر اینکه دام عشایر پیش از کوچ علیه بیماری های مختلف مایه کوبی می شود، اظهار داشت: هماهنگی های لازم انجام شده است تا سوخت و آرد مورد نیاز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عشایر خراسان شمالی کوچ پاییزه خود را آغاز کردند

عشایر خراسان شمالی کوچ پاییزه خود را آغاز کردند