مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 09:402022-11-07اقتصادي

پرورش شتر، صنعتی که نیازمند حمایت مسئولان است


رییس تنها مجتمع پرورش شتر در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دامپروری و پرورش شتر مورد بی مهری قرار گرفته است، گفت: مشکل گاز این مجتمع با وجود مسافت کوتاهی که برای گازکشی دارد، - باقر باقری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: پرورش شتر طرح شاخص استان است اما مرکز فعال دیگری غیر از مجتمع پرورش شترمرغ بارده در این استان وجود ندارد که به صورت صنعتی و منظم به پرورش این حیوان بپردازد.

رییس مجتمع پرورش شتر چهارمحال و بختیاری افزود: این مجتمع 75 نفر شتر دارد که برای 5 نفر به صورت مستقیم و 10 نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در این استان به صنعت پرورش شتر و بهره برداری از آن خیلی توجه نمی شود، ادامه داد: همانگونه که در تلاش هستند الگوی کشت را عوض کنند باید الگوی دامداری هم تغییر پیدا کند و از سنتی به صنعتی و از پرورش حیوانات نظیر گاو و گوسفند به سمت پرورش شتر حرکت کرد زیراکه با توجه به خشکسالی و تغییر اقلیم آب و هوایی شتر حیوانی مقاوم در برابر کم آبی و خشکسالی است و در مناطق سردسیر و گرمسیر می تواند زندگی کند.

باقری بیان کرد: برخی فکر می کنند که شتر حیوانی مخرب برای طبیعت است در صورتی که اینگونه نیست و در این مجتمع شترها در محیط حفاظت شده پرورش می یابند اما اگر وارد طبیعت هم شوند از آنج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرورش شتر، صنعتی که نیازمند حمایت مسئولان است

پرورش شتر، صنعتی که نیازمند حمایت مسئولان است