مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 09:302022-11-07سياسي

نخبگی در بستر جامعه شکل می گیرد و هر نخبه محصول جامعه خودش است


دومین نشست تخصصی مدیر جوان امید انقلاب در غالب طرح جامع شهید بیاضی زاده با سخنرانی آیت الله اراکی در تالار بیان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، دومین نشست تخصصی مدیر جوان امید انقلاب در غالب طرح جامع شهید بیاضی زاده با سخنرانی آیت الله اراکی در تالار بیان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار شد.

آیت الله اراکی در سخنرانی خود در این نشست، در مقدمه بحث نخبگی و مدیریت اسلامی ابراز داشت: از منظر قرآن کریم دو نوع انسان و دو نوع جامعه داریم و قرآن کریم جامعه را به جامعه هوشیار جامعه ناهوشیار تقسیم بندی کرده است.

وی افزود: در قرآن کریم و منابع دینی جامعه شناسی خاصی داریم و مبنای خاصی برای آن ذکر شده است و هر جامعه خصلت هایی دارد، جامعه هوشیار بیدار و آگاه است و جامعه ناهوشیار غافل و در این جامعه غافل بودن اصل است.

آیت الله اراکی عضو شورای عالی حوزه های علمیه در مورد مدیریت در جامعه هوشیار و غیر هوشیار، بیان داشت: مدیریت در جامعه هوشیار و جامعه غافل در روش ها و ابزارها فرق دارد و کاربست این روش ها و ابزارها در دو نوع جامعه کاملاً با هم متفاوت است.

این استاد درس خارج حوزه علمیه در پاسخ به این سوال که نخبگی چه تعریفی دارد ابراز داشت: نخبگی در بستر جامعه شکل می گیرد و هر نخبه محصول جامعه خودش است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخبگی در بستر جامعه شکل می گیرد و هر نخبه محصول جامعه خودش است

نخبگی در بستر جامعه شکل می گیرد و هر نخبه محصول جامعه خودش است